پنج گام توانمندسازی سازمانی

ارائه خدمات توانمند سازی (مشاوره ای، آموزشی، پیاده سازی و ارزيابی) در زمینه های: 

  1. توانمند سازی و تعالی سازمانی ( EFQM )
  • ایجاد دبیرخانه تعالی و کیفیت در موسسه کیفیت رضوی
  • اتصال فعالیتهای اقتصادی تحت برند رضوی مشروط به کسب حداقل امتیاز در جایزه تعالی (سطوح گواهی نامه، تقدیرنامه و تندیس)
  • ارزیابی تعالی در تمامی مجموعه های فرهنگی و اقتصادی آستان قدس رضوی
  • ظرفیت سازی ارزیابی تعالی در مجموعه های خارج از آستان قدس رضوی
LogoEFQM
iso
  1. سیستمهای مدیریت كيفيت:
  • سيستمهای مديريت کيفيت ISO 9001:2015
  • مديريت زيست محيطی ISO 14001:2018
  • مديريت کيفيت در صنايع خودروسازی ISO /TS16949:2009
  • سيستمهای مديريت ايمنی و بهداشت شغلیOHSAS 18001:2007 و یا ISO 45000: 2018
  • سيستمهای مديريت کيفيت جامع TQM
  • سيستمهای مديريت يكپارچه کیفیت IMS
  • سيستم مديريت آزمايشگاهي مبتني براستاندارد ISO/IEC 17025
  • مدیریت کیفیت ویژه بخش صنایع نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی ISO/TS 29001:2003
  1. ابزارهای نوین مدیریت:
  • معماری سازمانی
  • داشبوردهای مدیریتی (BI)
  • مدل سازی فرآیندهای کسب و کار (BPMN)
 
ابزار های نوین مدیریتی
بازاریابی و فروش
  1. بازاریابی و فروش:
  • طرح کسب و کار (Business Plan)
  • طرح بازاریابی (Marketing Strategy)
  • برندینگ
  • مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)
  • استراتژی بازاریابی (Marketing Strategy)
  • دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing)
 
  1. پایداری مدیریت برند:
  • مدیریت استراتژیک برند (جایگاه یابی، جایگاه سازی، ممیزی برند، نگهداری از برند)
  • ارزیابی زنجیره ارزش محصول (تامین کنندگان، مواد اولیه، مدیریت تولید و منابع، محصول، خدمات، برنامه های ترویجی، کانال عرضه، خدمات پس از فروش)
  • هویت (برند، سازمانی، حقوقی)
  • اندازه گیری ارزش ویژه برند (از دیدگاه مشتری، ازدیدگاه مالی)
 
مدیریت برند
تکنیکهای بهبود سازمانی
  1. تکنیکهای بهبود سازمانی:
  • عارضه يابی سازمانی و شناسايي فرصت هاي بهبود
  • مديريت استراتژيك سازمان
  • تهيه طرح هاي توجيه فني، اقتصادي فعاليت هاي توليدي و خدماتي
  • طراحی شاخصهای بهره وری و مدیریت بهره وری سازمانی
  • مدیریت منابع انسانی (کانون ارزیابی مدیران و کارکنان، ارزیابی رفتارشناسی DISC )
  • مدیریت پروژه بر مبنای PMBOK
  • مدیریت کیفیت جامع TQM
  • گسترش عملکرد کیفیت QFD

  • آراستگی سازمانی 5S

    7. مدیریت سرمایه های انسانی:

  • کانون ارزیابی مدیران و کارکنان
  • تجزیه و تحلیل شغل
  • طبقه بندی مشاغل
  • نیازسنجی آموزشی
  • برگزاری دوره های حضوری و غیرحضوری آموزشی
 
مدیریت سرمایه های انسانی
رديف
خدمات توانمند سازی سازمانی (برخی خدمات رایج)
1
کانون ارزیابی و توسعه مدیران(AC) 
مدیریت علم و هنر تصمیم‌گیری به‌موقع و صحیح است و این مهارت باید مورد ارزیابی قرار بگیرد و مدیران جهت تصدی مدارج بالاتر صلاحیت خود را به اثبات برسانند.
2
تعالی و سرآمدی سازمانی(EFQM)
الگوی برتر سازمان پیشرفته و متعالی چیست و چگونه می‌توان این معیارها را شناخت؟ آیا جایزه بین المللی برای آن وجود دارد؟
3
مدیریت و بهبود فرایندها(BPM)
جریان اطلاعات در سازمان همچون جریان خون در بدن انسان است آیا برای چابکی و تازگی آن اندیشیده اید؟
4
مدیریت سرمایه انسانی(HCM)
اندیشه و نوآوری زاییده سرمایه انسانی است و هدایت انگیزه‌های انسانی برای سازمان بهره‌ور وظیفه مدیران است.
5
مدیریت استراتژیک(SM)
برنامه‌های بلند مدت نیاز به بررسی عوامل گسترده محیطی دارد، تکنیک‌های برنامه‌ریزی استراتژیک چیست؟
6
تکنیک‌های مهندسی صنایع و بهره وری
جهت بهینه‌سازی سطوح عملیاتی تا استراتژیک از چه تکنیک‌هایی می‌توان استفاده نمود؟ تجربه سازمان‌های مشابه چیست؟
7
طراحی و توسعه نرم افزارهای مدیریتی
فرآیندهای سازمانی چه زماني و چگونه مکانیزه می‌شوند؟ راهکارهای سازمانی و نرم افزارهای کاربردی بهینه چیست؟
8
آموزش و توانمندسازی
  خلق ارزش برای مخاطبین، با آموزش اصولي صورت خواهد گرفت و با پژوهش نيز علاوه بر حل مساله و مشکلات شناخته شده جاری نیازهای نهفته و مشکلات پیش روی رهبران سازمان‌ها شناسایی، بررسی و همراه با ارائه راهکار می‌باشد.
9
ارائه محتوا
مدل‌های روز برای مشکلات امروز سازمانی چیست؟ چگونه می‌توان به آنها دست یافت؟
10
عارضه‌یابی سازمانی
سازمان‌ها با مشکلات متنوعی مواجهند. آیا می‌توان آنها را دسته‌بندی و اولویت سنجی نمود؟ ریشه مشکلات سازمانی به چه عواملی بازمی‌گردد؟
11
توسعه فردی در سازمان(IDP)
نقشه راه رشد و توسعه فردی در سازمان چیست؟ آیا الگوهای تجربه شده ای وجود دارد؟
12
بازار و برندینگ
جریان کسب و کار بر مبنای نیاز مشتری شکل می‌گیرد. تصویر شما در ذهن مشتری بیانگر چه ویژگی از شماست؟ چه ارزشی برای مشتری خلق می‌کنید؟
   

مؤسسه کیفیت رضوی » معاونت استقرار کیفیت طیب » توانمندسازی سازمانی » خدمات توانمند سازی سازمانی .